onsdag 5. februar 2014

snytgod smoothie med gojibær



Jeg er ikke smoothiens fan. nr. 1, som regel synes jeg nemlig det er mest ålreit å kunne tygge og knaske på maten min, og jeg synes sjelden smoothie kvalifiserer som mat. Men med enkelte unntak. Det positive på den annen side er at det er lettvint, kan gjøres ganske så smakfullt og er gjort i en fyk fart. Denne er full av banan og gojibær og smaker helt underbart! Jeg foretrekker å dytte den full av mettende saker som for eksempel kokosmelk, næringsrike saker som rå eggeplomme og gjerne også litt gelatinpulver.





Smoothie blir alltid laget i nokså slumpete stil, 

men denne varianten rekker til ca. to glass og inneholder sånn ca. følgende:

2 frosne bananer

1 rå eggeplomme
en god dl kokosmelk
en god slump iskaldt vann
en neve gojibær, eller annen type bær for den saks skyld 


Alt kjøres glatt. Juster med evt. med mer bær, vann og diverse til du er fornøyd med konsistens og smak.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar